strona startowa
O nauczycielu.
Witam,
Nazywam się Agnieszka Skiba i jestem wykwalifikowaną nauczycielką języka angielskiego. Jestem również nauczycielem, który opracował lekcje, testy, ćwiczenia i nagrania, aby pomóc Wam skutecznie opanować język angielski.
Zawsze lubiłam uczyć języka angielskiego i zawsze robiłam to z pasją. Już w szkole podstawowej był to mój ulubionym przedmiot i już wtedy wiedziałam, że to jest to coś, czym chciałabym się zajmować w przyszłości.
W 2003 roku ukończyłam Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Polsce, a rok później przeniosłam się do Londynu, gdzie mieszkałam przez następne siedem i pół roku. Tam doskonaliłam swój angielski i poznawałam kulturę i obyczaje angielskie "od kuchni". Pobyt w Londynie zdecydowanie pomógł mi opanować język w jeszcze większym stopniu i dał mi jeszcze większą swobodę i biegłość w mówieniu. W Londynie ukończyłam kurs prawa angielskiego i zdobyłam Legal Method Certificate (rozumienie budowy i interpretacji prawa angielskiego). Było to doskonałe doświadczenie, dla kogoś kto pragnie poszerzyć swoją wiedzę na temat kraju, do którego właśnie przybył.
Uczyłam i uczę języka angielskiego już ponad siedem lat. Uczyłam zanim wyjechałam do Londynu, jak i po powrocie do Polski kilka lat temu. Lubię to robić i robię to z wielkim poświęceniem, zapałem i radością.
Jeśli zastanawiacie się jaki poziom wybrać, nie wahajcie się ze mną skontaktować telefonicznie na numer 697 897 601 lub piszcie emaile na adres biuro@abc-angielski.pl ,aby omówić wszelkie wątpliwości i pytania, które możecie mieć. Zawsze chętnie prześlę Wam test kwalifikacyjny, który pomoże ustalić Wasz poziom znajomości języka angielskiego.
Na koniec , chciałbym tylko życzyć Wam wszystkim dużo determinacji, konsekwencji i wytrwałości, aby osiągnąć swoje cele, bo lepszych metod nie ma. A że czas nie stoi w miejscu, to zachęcam do nauki już dzisiaj.
W razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań piszcie proszę. Ponadto, zapraszam serdecznie do odwiedzenia naszej strony na Facebook’u >>>.
Wszystkiego najlepszego
Agnieszka Skiba
Pierwsza, wstępna 30-to minutowa lekcja jest bezpłatna.
Jest to lekcja, która pozwoli nam zrozumieć potrzeby ucznia, jego wyobrażenia dotyczące przyszłych lekcji oraz określić poziom języka jaki reprezentuje.
Kolejne lekcje.
To już konkretna nauka języka angielskiego. Podczas lekcji wstępnej określony zostanie temat pierwszej lekcji. Nauczyciel przygotuje materiały potrzebne do przeprowadzenia lekcji, czy też temat rozmowy.
Materiały dydaktyczne.
Nauczyciel posiada wszelkie materiały dydaktyczne, które wysyłane będą do ucznia drogą elektroniczną. Również, uczniowie (poziom A1, A2, B1 & B2), którzy regularnie uczęszczają na zajęcia będą mieli dostęp do ćwiczeń na platformie abc-angielski.
Zainteresownych proszę o wypełnienie Formularza Kontaktowego >>>
Kilka słów i rad dotyczących egzaminów oraz sposobów przygotowania się do nich.
Najważniejsze przed egzaminem to nie obciążać siebie swoimi negatywnymi emocjami. A co za tym idzie, warto ułożyć plan tego, co musisz zrobić i co musisz opanować.
Wszystko mądrze rozłóż w czasie.
Na każdy z punktów do przerobienia przeznacz określony czas, którego nie wolno przekroczyć. Jeśli tego nie zrobisz, to po pierwsze grozi ci, że nie zdołasz przerobić całego materiału, a po drugie ucząc się, ciągle będziesz się stresować, że nie zdążysz. Mając ułożony harmonogram nauki, jest nam łatwiej, bo wiemy dokładnie, co mamy robić, wiemy, że jeśli będziemy uczciwie pracować, to zdążymy. To pierwszy krok żeby pozbyć się paraliżującego stresu. Zjawisko to jest dobrze znane. Wiele przygotowujących się do egzaminów osób, poddaje się i rezygnuje z nauki, bo dławi je strach i nie wierzą już, że mogą osiągnąć cel, czyli zdać pozytywnie egzaminy.
Powtarzaj, powtarzaj i jeszcze raz powtarzaj.
Nie ma skutecznej nauki bez powtórek! Taka jest biologia naszego organizmu i tak działa nasz mózg! Prawda jest taka, że jeśli to, czego się dziś nauczyłeś nie zostanie powtórzone w ciągu kolejnych trzech dni, to już po dwóch tygodniach, jest tak jakbyś w ogóle się tego nie uczył. Zaletą e-kursów jest właśnie to, iż każda lekcja, czy ćwiczenie można i należy powtarzać wielokrotnie, dopiero wtedy osiągniemy cel. Nie należy też zrażać się, czy zaprzestawać nauki, jeżeli za pierwszym razem nam się nie powiedzie, czegoś nie zrozumiemy, czy źle wykonamy ćwiczenia. To część procesu uczenia się, który musimy pokonać na własnych zasadach i we własnym tempie.
Kiedy zacząć?
Aby uskutecznić wspomniane metody dotyczące nauki, przygotowania do egzaminów należy zacząć jak najwcześniej. Biorąc pod uwagę poziom języka angielskiego oraz zasób słownictwa obowiązujący na egzaminach szkolnych, naukę do egzaminów należy rozpocząć jak najwcześniej. Nie możemy oczekiwać, iż po latach uczenia się tylko do sprawdzianów, uczenia się minimum, czy mówiąc kolokwialnie „prześlizgiwania się” z klasy do klasy, nagle, tuż przed egzaminami, będziemy w stanie opanować cały materiał, nowe słownictwo czy nowe (inne od tych w języku polskim) zasady gramatyczne. Nauka języka to długi i złożony proces, dlatego, aby zaoszczędzić sobie stresu oraz uniknąć niepowodzenia na egzaminach, warto zacząć już dziś.
Kiedy rozpocząć naukę języka obcego?
Według naukowców dzieci uczą się języków obcych w dwojaki sposób.
Pierwszy sposób nazywany symultanicznym - dotyczy przede wszystkim dzieci dwujęzycznych. Warto wspomnieć, że dwujęzyczność nie występuje jedynie w rodzinach, gdzie rodzice pochodzą z dwóch różnych krajów i oba języki są używane na porządku dziennym. Warunkiem bilingwizmu jest po prostu wprowadzenie nauki drugiego języka przed 3 rokiem życia dziecka.
Drugi sposób, tzw. następczy, lub inaczej sekwencyjny, dotyczy dzieci w każdym wieku. Ten tradycyjny model polega na wprowadzeniu drugiego języka w momencie, kiedy język ojczysty został opanowany na poziomie umożliwiającym komunikację.
Trudne początki …czyli nikt nie obiecywał, że będzie lekko
W bardzo młodym wieku jakiekolwiek próby nawiązania kontaktu przez nauczyciela z dzieckiem, często kończą się obojętnością ze strony dziecka, a w niektórych przypadkach nawet buntem. Kiedy już przełamiemy te początkowe bariery nasi mali uczniowie zaczynają nieśmiało i stopniowo wymawiać pojedyncze słówka albo też mają tendencję do wielokrotnego powtarzania zasłyszanych słówek. Z czasem (aczkolwiek jest to kwestia indywidualna) dziecko zaczyna budować pierwsze zdania, poznaje nowe słowa i zwroty i zapamiętuje akcent.
Teoria teorią, ale wciąż pozostaje najważniejsze pytanie: kiedy? Niestety, drodzy rodzice, na pytanie, kiedy dziecko powinno rozpocząć naukę języka obcego, nie istnieje jednoznaczna odpowiedź. Jeśli dziecko w pierwszych latach życia nie wykazuje większego zainteresowania nauką drugiego języka, nie warto zmuszać go do tego na siłę. Jak udowodnili naukowcy, predyspozycje językowe nie istnieją, więc fakt, iż dziecko w wieku 3 lat nie jest poliglotą, nie oznacza, że w przyszłości, gdy już będzie gotowe na poważną i systematyczną naukę, nie odniesie w tej dziedzinie sukcesów.
Jeżeli zdecydujemy się na lekcje angielskiego, to pamiętajmy o kilku fundamentalnych zasadach:
-
Nawet jeśli dziecko rozpocznie naukę w wieku późno przedszkolnym, warto od samego początku przyzwyczajać je do dźwięków w obco dla niego brzmiących językach, w ten sposób dziecko opanuje umiejętność rozróżniania akcentów, która z pewnością okaże się pomocna w przyszłości.
-
Jeżeli nie jesteście przekonani, że opanowaliście język na poziomie co najmniej zaawansowanym, najlepiej zostawić nauczanie dzieci osobom odpowiednio do tego przygotowanym. Pamiętajmy, że w języku angielskim istnieją dźwięki, których nie ma w języku polskim, a spolszczanie angielskich wyrazów nie wyjdzie dzieciom na dobre. Łatwiej uczyć poprawnie od początku, niż korygować błędy.
-
Postarajcie się zapewnić dzieciom jak najbardziej zróżnicowane formy nauki. Szkoła to nie wszystko; pokażcie dzieciom, że języki obce to też świetna zabawa. Warto skorzystać z możliwości, które daje nam Internet: znajdziecie tu nieograniczoną ilość piosenek, bajek i gier, dzięki którym wasze pociechy nie tylko miło spędzą czas, ale również opanują nowe słówka.
-
Dobierajcie pomoce naukowe odpowiednio do wieku dziecka. Warto zainwestować w kolorowe książeczki i czasopisma dla dzieci.
-
Cieszmy się razem z dziećmi nawet z małych sukcesów językowych! Osiągnięcia w nauce języka obcego są tak samo ważne jak wyczyny sportowe czy talenty artystyczne. Nie traktujmy znajomości języka jako obowiązku, lecz jako talent, który rozwija maluch.
-
Nie porównujmy postępów naszych pociech z postępami dzieci znajomych. Nie pomaga to w rozwijaniu wewnętrznej motywacji W pierwszych latach życia (a może także przez całe życie) dzieci stale czegoś próbują, czasem im się udaje, a czasem nie. Wiele razy upadają by potem tyleż razy wstawać. Początkowe niepowodzenia z czasem pójdą w niepamięć, więc skupiajmy się bardziej na sukcesach naszych dzieci, zamiast koncentrować się na ich porażkach.
Podsumowując – każdy rodzic, podejmując decyzję odnośnie wprowadzenia nauki języka obcego, powinien w pierwszych latach dać maluchowi tę możliwość, a następnie obserwować jego reakcje. Zasada jest prosta: jeśli maluch jest zadowolony i z chęcią uczestniczy w zajęciach, ze spokojnym sumieniem możemy go na nie posyłać. W przeciwnym razie spokojnie czekamy, aż przyjdzie na niego odpowiedni czas. Spokój i uważna obserwacja dziecka to chyba najbardziej uniwersalne porady.
A zatem Drodzy rodzice, trzymam kciuki za Wasze decyzje, Wasze pociechy oraz ich sukcesy w nauce języka angielskiego!